torsdag 4. september 2014

Lost and Delirious

Advarsel: Dette innlegget inneholder drittprat. Adgang på eget ansvar.

Klokka er fire på ettermiddagen og jeg ligger rett ut på hotellrommet og synes egentlig litt synd på meg sjøl. Etter en litt knirkete start på dagen - glemte kart og kamera på rommet og måtte gå tilbake etter frokosten før jeg kunne dra videre - ble det bare verre. 

Dårlig (les veldig dårlig) planlegging, mangel på retningssans og generell stahet sendte meg på en totimers gåtur, i feil retning, i stekende sol i en ikke helt våken Williamsburg. Det er ikke mye liv der før på ettermiddagen - leste jeg i reiseguiden, for ett kvarter siden. 

Halvannen time ut begynner kroppen å insistere på magasjau. Skikkelig. Kramper og generellt vondt. 
Like før har jeg akkurat skjønt at jeg har gått feil vei og at jeg er på vei sørover og ikke nordover. Nu vel. Da har jeg allerede gått så langt at jeg ikke orker å snu å gå samme veien tilbake. Men når kartet ikke følger terrenget og gatenavnene ikke henger sammen... 

Og offentlige toaletter finnes ikke og den ene 7-11 som var åpen bare rister på hodet da jeg lurer på om de har avtrede. Heldigvis dukker ett Sears-skilt opp og jeg finner damenes. Oppholdet skal forbigåes i stillhet. MEN - heldigvis har de åpen wifi og jeg hadde svært god tid til å finne meg sjøl for å si de sånn. Jeg finner til slutt en togstasjon. Og skjønner at hotellrommet er det eneste smarte nå.

Fashion Week starter i dag. Hotellet jeg bor på er hipt som faen og huser selvsagt modeller og fotografer og resepsjonen er smekkfull med fancy folk. Jeg er ikke særlig fancy.

Fordelen med Fashion Week og hipt hotell? Goodiebags  på rommet. Jeg tror ikke mine hobbit-negler tåler å bli utsatt for tilbudet om gratis manikyr, men nå har jeg ihvertfall signalrød neglelakk. 

Herved erklærer jeg denne dagen som avskrevet. 
Ikke bortkasta. Neida. Bare ikke akkurat så veldig gøy. 

Bilder ble det lite av. Her er etpar fra Central Park i går istedet.
















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar