mandag 1. september 2014

Chaos Theory

Jeg er teoretiker. Jeg lese meg til ting. Gjerne kunne det på rams før jeg utfører det. Noe som har endt med at jeg sannsynligvis egentlig bare kunne ha kalt de to ukene som starter om kun bare noen timer, for ferdig-reist. Og blitt hjemme. Google-maps med godt over to hundre prikker i fargekoder etter tema er ikke helt friskt. Jeg ser den. Men jeg lever etter mottoet: Godt planlagt er halvveis ferdig. Ellerno sånt.

Så rent bortsett fra at jeg har drevet mine nærmeste til vanvidd den siste måneden med ekstremt utagerende reisefeber-symptomer: Jeg er klar for det meste. Jeg har to forskjellige ruter jeg kan ta fra flyplass til hotell, via Penn Station. Jeg har nød-cash veksla i tilfelle kroppen sier takk for seg etter åtteogenhalv time i ett trangt flysete og krever taxi-bil. Brett og mobil er lada opp med film og lydbok og app-er og annet stæsj og jeg har pakka pass og penger i rett veske.

Jeg har en drøm om å virke verdensvant og bereist og kul og litt mystisk der jeg sikker som banken svinser fra undergrunn til museum til park til bokhandler og kvalitetskaffe-steder.

Bortsett fra at jeg sannsynligvis mister munn og mæle på Manhattan og blir måpende turist med fire kvadratmeter kart. Dog uten rumpetaske og matchende hans og hennes joggedress. Ett sted går grensa.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar